Het Kompas en het JEF

Kompas nieuws van 16-09-2024

Beste ouders/verzorgers,

Honderdduizenden kinderen in ons land hebben het lastig op school. Niet omdat ze moeilijk leren, maar omdat ze in armoede opgroeien. Het Jeugdeducatiefonds (JEF) vindt dat alle kinderen maximale ontwikkelingskansen moeten krijgen. Daarom steunen we hen via de basisschool, een plek van vertrouwen voor kinderen en hun ouders.

Zaken die voor leeftijdsgenoten vanzelfsprekend zijn, bijvoorbeeld een fiets, bijles, een bril of een schoolreisje, blijven voor deze kinderen onbereikbaar. Dat staat hun kansen op een fijne toekomst in de weg.

Het Kompas en het Jeugdeducatiefonds werken samen om de kinderen van de school gelijkwaardige ontwikkelingskansen te geven. Dit houdt ook in dat de activiteiten van school financieel ondersteund worden door het JEF en dat er voor ieder kind elke dag vers fruit is. Het verse fruit, lang houdbare -en verspakketten wordt georganiseerd door Schoolfruit.nl.

Heeft u vragen over de mogelijkheden van het JEF kan u een mail sturen naar Ester:

ester.hoff@stichtingpenta.nl

download (1) download (1)